FAQ

  • Vad är tanken bakom 'Selling together!'?

    Promotiv tror på att 'Selling together!' bygger och stärker företagsrelationer. Genom ett intensivt samarbete, delande av kunskap och en hälsosam, ömsesidig lojalitet strävar vi efter att öka försäljning och resultat, samt en kontinuerlig förbättring och utveckling där du står i fokus. Promotiv önskar inte distansera sig som i en annars vanlig säljare-kund relation, utan väljer avsiktlig en partnerrelation. Med förenade krafter kan vi stärka varandra i tillväxt, kunskap och försäljning, kort och gott ‘ Selling together!‘

  • Har Promotiv en katalog?

    Promotiv skickar ut en årlig katalog med nya idéer till gåvor och inspiration. Kontakta oss och begär en katalog om du vill få en skickad till dig. I katalogen är bruttopriserna listade vilket också gör att du kan använda den som ett marknadsföringsverktyg gentemot dina kunder. Vill du kunna erbjuda katalogen med ditt eget omslag? Det är fullt möjligt, men vi tar en avgift för detta. Kontakta oss på sales@promotiv.se eller 08-505 000 55 för mer information.

  • För vilken period gäller Promotivs priser?

    I vår katalog ser du nettopriser. Både tryckkostnader och produktpriser kan komma att justeras under året. Priser på vår hemsida är alltid gällande.

  • När betalar jag avgifter för små beställningar?

    Det tillkommer en avgift om beloppet per vara är mindre än 800:- (inkl. tryck, exkl. moms och frakt). Kostnaden är 300:- per beställd vara om inte totalsumman överstiger 800:-. Denna avgift är listad separat på hemsidan och på orderbekräftelsen. Vid beställningar utan tryck läggs det aldrig på någon extra avgift.

  • Vad är startkostnader?

    Startkostnader/Schablonkostnader uppkommer i samband med förberedelsen av ditt tryck, bland annat skapandet av tryckplåtar och justering av tryckmaskiner. Start-, och schablonkostnader är givna per färg och tryckplacering, om inte annat anges.

  • Vad är hanteringskostnader?

    Våra produkter packas på många olika sätt och individuella produkter levereras oförpackade eller styckvis i förpackning. Vill du ha produkter med tryck måste de packas upp för att tryckas och sedan förpackas igen. Hanteringskostnaden du betalar täcker detta arbete. Kostnaden är relativ till hur produkterna är förpackade. Hanteringskostnaden till den aktuella produkten står på vår hemsida.

  • Hur beräknas fraktkostnader?

    Promotiv samarbetar med kända transportfirmor som UPS och Dachser. Kostnaden för frakt beror på totalvikten på din order. Här kan du se en överblick över fraktkostnader.

  • När kan jag bli en Promotivpartner?

    Vi välkomnar dig gladeligen som en av Promotivs partners när du profilerar dig själv som en återförsäljare av våra produkter. När du kan visa oss det förser vi dig med en inloggning och ger dig åtkomst till vår hemsida. När du är inloggad är priserna du ser bruttopriser.

  • Hur vet jag om mina villkor som partner förändras till min fördel eller nackdel?

    När din omsättning ökar och dina villkor som partner förändras kontaktar vi dig per telefon, eftersom de nya villkoren gäller med omedelbar verkan, vilket ligger till din fördel. Vilka de exakt fördelarna är för just dig förklarar vi där och då. Förändringar av villkor skickas också ut som ett officiellt dokument via email. Vid slutet av kalenderåret görs också en utvärdering. Beroende på omfånget av vårt samarbete bestäms dina villkor för kommande år. Dessa kommuniceras alltid till dig vid årsskiftet.

  • Vad är er policy när det gäller lagar och regler för produkter?

    Alla våra produkter har Europeisk certifiering. Vi låter testa samtliga produkter genom oberoende testorganisationer för att försäkra oss om att våra produkter är i enighet med gällande lagar och regler vad gäller säkerhet. Därefter frågar vi våra leverantörer om dokumentation som bekräftar att produkterna möter våra specificerade önskemål samt specificeringar från rådande lagstiftning. Här kan du läsa mer om vår policy gällande lagar och regler.

  • Jag har en reklamation. Hur fungerar reklamationsproceduren?

    Din order behandlas med största noggrannhet. Om du av någon anledning inte skulle vara helt nöjd med slutresultaten, ta kontakt med oss per telefon 08-505 000 55 eller rapportera reklamationen via email til sales@promotiv.se.

    Inom fyra arbetstimmar kommer du får svar på din reklamation. Tillsammans försöker vi hitta den bästa lösningen på problemet. Om din kund inte är nöjd är inte vi det heller. Om Promotiv har fallit kort och kunde ha levererat en produkt av bättre kvalitet, kommer din kund få en ny order. Den nya ordern kommer givetvis endast faktureras en gång. Mer information kan du hitta under generella villkor.

  • Vilka tryckmetoder använder Promotiv i sina tryckfaciliteter?

    Vi använder:
    - Lasergravyr
    - CO² lasergravyr
    - Tampotryck
    - Screentryck
    - Digitalt transfertryck
    - Keramiskt transfertryck
    - Doming
    - Relieftryck
    - Sublimationstryck
    - Stickers
    - Digitala tryck

LogoTool