FAQ

  • Vad gör en flaska läckagesäker?
    Läckagesäkra flaskor är flaskor utan sugrör och/eller twist-off lock (med eller utan glidöppning). En läckagesäker flaska har ett läckagesäkert lock som du kan vrida fast på flaskan och som säkerställer att vätska inte läcker ut. Detta säkerställer tillförlitlig funktion även under olika förhållanden. Testa alltid på en säker plats efter påfyllning om korken är ordentligt stängd genom att kort hålla flaskan upp och ned med korken på. Om du inte ser några droppar är flaskan säker att transportera i t.ex. väskan eller bilen.
  • Är alla läckagesäkra flaskor även lämpliga för varma drycker?
    Alla läckagesäkra flaskor är inte lämpliga för varma drycker. Kontrollera alltid produktinformationen för att se om flaskan är lämplig för varma och/eller kalla vätskor. Vissa modeller är särskilt utformade för endast kalla drycker.
  • Vad ska jag göra om min läckagesäkra flaska läcker?
    Om flaskan fortfarande läcker, trots de läckagesäkra funktionerna, ska du först kontrollera att alla delar, t.ex. ringen i korken, är korrekt monterade. Om problemet kvarstår, kontakta oss.
  • Är läckagesäkra flaskor miljövänliga?
    Många läckagesäkra flaskor är återanvändbara, vilket minskar behovet av engångsflaskor. Välj flaskor tillverkade av material som rostfritt stål eller glas, som är mer hållbara än plast. Återvinn flaskorna på rätt sätt när de nått slutet av sin livslängd.
  • Har Clipper Interall en katalog?

    Clipper Interall skickar ut en årlig katalog med nya idéer till gåvor och inspiration. Kontakta oss och begär en katalog om du vill få en skickad till dig. Vill du kunna erbjuda katalogen med ditt eget omslag? Det är fullt möjligt, men vi tar en avgift för detta. Kontakta oss på sales@clipperinterall.se eller 08-505 000 55 för mer information.

  • För vilken period gäller Clipper Interall priser?

    Både tryckkostnader och produktpriser kan komma att justeras under året. Priser på vår hemsida är alltid gällande.

  • Vad är startkostnader?

    Startkostnader/Schablonkostnader uppkommer i samband med förberedelsen av ditt tryck, bland annat skapandet av tryckplåtar och justering av tryckmaskiner. Start-, och schablonkostnader är givna per färg och tryckplacering, om inte annat anges.

  • Vad är hanteringskostnader?

    Våra produkter packas på många olika sätt och individuella produkter levereras oförpackade eller styckvis i förpackning. Vill du ha produkter med tryck måste de packas upp för att tryckas och sedan förpackas igen. Hanteringskostnaden du betalar täcker detta arbete. Kostnaden är relativ till hur produkterna är förpackade. Hanteringskostnaden till den aktuella produkten står på vår hemsida.

  • Hur beräknas fraktkostnader?

    Clipper Interall samarbetar med kända transportfirmor som UPS och Dachser. Kostnaden för frakt beror på totalvikten på din order. Här kan du se en överblick över fraktkostnader.

  • När kan jag bli en Clipper Interall partner?

    Vi välkomnar dig gladeligen som en av Promotivs partners när du profilerar dig själv som en återförsäljare av våra produkter. När du kan visa oss det förser vi dig med en inloggning och ger dig åtkomst till vår hemsida. När du är inloggad är priserna du ser bruttopriser.

  • Hur vet jag om mina villkor som partner förändras till min fördel eller nackdel?

    När din omsättning ökar och dina villkor som partner förändras kontaktar vi dig per telefon, eftersom de nya villkoren gäller med omedelbar verkan, vilket ligger till din fördel. Vilka de exakt fördelarna är för just dig förklarar vi där och då. Förändringar av villkor skickas också ut som ett officiellt dokument via email. Vid slutet av kalenderåret görs också en utvärdering. Beroende på omfånget av vårt samarbete bestäms dina villkor för kommande år. Dessa kommuniceras alltid till dig vid årsskiftet.

  • Vad är er policy när det gäller lagar och regler för produkter?

    Alla våra produkter har Europeisk certifiering. Vi låter testa samtliga produkter genom oberoende testorganisationer för att försäkra oss om att våra produkter är i enighet med gällande lagar och regler vad gäller säkerhet. Därefter frågar vi våra leverantörer om dokumentation som bekräftar att produkterna möter våra specificerade önskemål samt specificeringar från rådande lagstiftning. Här kan du läsa mer om vår policy gällande lagar och regler.

  • Jag har en reklamation. Hur fungerar reklamationsproceduren?

    Din order behandlas med största noggrannhet. Om du av någon anledning inte skulle vara helt nöjd med slutresultaten, ta kontakt med oss per telefon 08-505 000 55 eller rapportera reklamationen via email til sales@clipperinterall.se.

    Inom fyra arbetstimmar kommer du får svar på din reklamation. Tillsammans försöker vi hitta den bästa lösningen på problemet. Om din kund inte är nöjd är inte vi det heller. Om Clipper Interall har fallit kort och kunde ha levererat en produkt av bättre kvalitet, kommer din kund få en ny order. Den nya ordern kommer givetvis endast faktureras en gång. Mer information kan du hitta under generella villkor.

  • Vilka tryckmetoder använder Clipper Interall i sina tryckfaciliteter?

    Vi använder:
    - Lasergravyr
    - CO2 lasergravyr
    - Tampotryck
    - Screentryck
    - Digitalt transfertryck
    - Keramiskt transfertryck
    - Doming
    - Relieftryck
    - Sublimationstryck
    - Stickers
    - Digitala tryck

Hittade du inget svar på din fråga?

Kontakta oss gärna. Vi hjälper gärna till.

Telefon

08-505 000 55 (Kan kontaktas från 08.30 - 16.00 måndag till fredag)

E-post

sales@clipperinterall.se

LogoTool